PROWADZISZ SALON BEAUTY?
Odwoływanie wizyt, regulamin salonu, zadatek, zwrot kosztów szkoleń, konkurencyjna działalność, rozliczanie bonów upominkowych, zakres obowiązków pracownika, kradzież bazy klientek...
Musisz rozgryźć te tematy!
Wspólnie z radcą prawnym Iloną Przetacznik, przygotowałyśmy dla Ciebie komplet niezbędnych dokumentów, mnóstwo wskazówek i odpowiedzi na najpopularniejsze pytania. Konkretnie mamy dla Ciebie:
Co zawierają poszczególne produkty?
Każda pozycja to:
Poniżej znajdziesz informacje na temat wiedzy i zapisów, które znajdziesz w poszczególnych pozycjach!
Jeśli wcześniej zapoznałaś się z opisami i chcesz przejść od razu do cen (i możliwości zakupu), kliknij w poniższy przycisk. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o produktach, po prostu czytaj dalej informacje zamieszczone poniżej.
1) Regulamin dla klientów salonu beauty – WZÓR z komentarzem
Klientki nie przychodzą na wizyty, spóźniają się? Odpowiednie zapisy regulaminu pomogą je zdyscyplinować ;) Chcesz wprowadzić zadatek? Nie ma problemu! Otrzymasz stosowne zapisy i wzór potwierdzenia wpłaty zadatku!
Z części teoretycznej i wskazówek dowiesz się:
W samym wzorze regulaminu znajdziesz następujące zapisy:
2) Umowa o zakazie konkurencji dla pracownika salonu BEAUTY – WZÓR z komentarzem
Zabezpiecz się przed takim scenariuszem! Nie ryzykuj utraty tego, co budowałaś latami z tak wielkim wysiłkiem!
Z części teoretycznej dowiesz się:
W samym wzorze umowy znajdziesz zapisy:
Umowę o zakazie konkurencji otrzymujesz w trzech wariantach:
3) Umowa z pracownikiem o podnoszenie kwalifikacji zawodowych – WZÓR z komentarzem
Kto powinien płacić za szkolenia: pracodawca, czy pracownik? Czy pracownikowi przysługuje wynagrodzenie lub wolne za czas szkolenia? I wreszcie co, w sytuacji, w której przeszkoliłaś pracownicę, a ona po kilku tygodniach zwalnia się z pracy? Jak zabezpieczyć się przed takim scenariuszem?
Z części teoretycznej dowiesz się:
W samym wzorze umowy znajdziesz następujące zapisy:
4) Regulamin dla pracowników salonu BEAUTY – WZÓR z komentarzem
Lepiej zapobiegać, niż leczyć, prawda? Właśnie od tego masz regulamin salonu! Jeśli masz w nim szczegółowo opisane wszystkie sytuacje, które mogą prowadzić do konfliktów na linii pracodawca - pracownik lub zagrażać bezpieczeństwu Twojego biznesu, znaczne łatwiej nie tylko je eliminować, ale wręcz zapobiegać ich powstawaniu!
Z części teoretycznej dowiesz się:
W samym wzorze regulaminu znajdziesz następujące zapisy:
5) Wzór umowy o pracę dla salonu BEAUTY z komentarzem
Otrzymujesz obszerny, wielowariantowy wzór umowy o pracę w 100% dostosowany do specyfiki pracy w salonie beauty. Wzór zawiera również 2 dodatkowe dokumenty:
Z części teoretycznej i wskazówek dowiesz się:
Dodatkowo otrzymujesz listę aż 30 gotowych obowiązków, które możesz wpisać do umowy o pracę - we wzorze umowy jest zostawione puste miejsce, w które wpisujesz wybrane przez siebie obowiązki z listy. Przykłady dotyczą tak naprawdę wszystkich obszarów pracy w salonie: wykonywania zabiegów, utrzymywania porządku, obsługi klienta, zadań marketingowych itd.
W samym wzorze umowy znajdziesz następujące zapisy:
6) Regulamin bonów podarunkowych – WZÓR z komentarzem
Czy klientka może wykorzystać bon podarunkowy po terminie? Czy może zażądać zwrotu pieniędzy za niewykorzystany lub nie w pełni wykorzystany bon? Żeby sprawa była jasna, warto uregulować te zagadnienia w formie regulaminu bonów podarunkowych!
Z części teoretycznej dowiesz się:
W samym wzorze regulaminu znajdziesz następujące zapisy:
WAŻNE! W regulaminie bonów znajdziesz zapisy odwołujące się do regulaminu salonu, np. w zakresie składania ewentualnych reklamacji. Chodzi o to, żeby w regulaminie bonów nie powielać zapisów, które powinny znaleźć się w regulaminie salonu. Jeśli masz regulamin salonu - ok, jeśli jednak nie masz takiego dokumentu, rekomendujemy zakup regulaminu bonów w pakiecie z regulaminem dla klientów (regulaminem salonu).
Wiem już wszystko! Chcę zobaczyć ceny!
Chcę więcej informacji o produktach!
Wzory z internetu, od księgowej, od znajomej
KONTRA
dokumenty stworzone przez radcę prawnego
Być może znalazłaś w internecie jakiś wzór, koleżanka lub księgowa przesłała Ci jakiegoś gotowca... Zastanawiasz się, czy warto zainwestować we wzory dokumentów stworzone przez radcę prawnego, skoro coś tam już masz za darmo? Zapoznaj się proszę z poniższymi informacjami i podejmij decyzję najlepszą dla Twojego salonu.
W jakiej formie otrzymam materiały?
Na adres e-mail podany podczas składania zamówienia wyślę Ci link do pobrania produktu lub pakietu – zwykle następuje to kilka minut po dokonaniu płatności.
Każdy z dokumentów otrzymujesz w trzech wersjach:
Po rozpakowaniu z materiałów możesz korzystać na dowolnym urządzeniu (komputer, tablet, telefon), które otwiera pliki pdf i pliki tekstowe – nie musisz mieć żadnych specjalnych czytników e-booków itd.
Wszystko możesz oczywiście bez problemu wydrukować na zwykłej drukarce, bez żadnego dostosowywania. Pliki są w klasycznym formacie A4 - wystarczy więc kliknąć "drukuj" i gotowe! :)
Jako że otrzymujesz kilka wersji pliku, są one spakowane (plik zip). Program, którym można rozpakować pliki, jest zainstalowany na większości komputerów. Jeśli go nie masz, można go pobrać bezpłatnie, zarówno w wersji na komputer, jak również w formie aplikacji na telefon czy tablet.
Gdybyś miała z tym jakikolwiek kłopot, w sklepie w zakładce FAQ jest szczegółowa instrukcja wraz ze zdjęciami i linkami do takich darmowych programów.
Poszczególne produkty to od 13 do 26 stron A4 - zależnie od długości części merytorycznej i ilości wzorów dokumentów, które dostajesz (od 1 do 3 wzorów). Plus oczywiście dodatkowe strony z dwóch pozostałych wersji (do edycji i do druku - od 7 do 35 stron).
OPINIE O NASZYCH MATERIAŁACH
Materiały, o których Ci opowiadam to absolutne nowości - mają zaledwie kilka dni, dlatego nie mamy jeszcze od Was żadnej informacji zwrotnej, ale... Pomyślałam, że pokażę Ci opinie o pierwszym wspólnym projekcie naszego duetu, tzn. mnie Anny Wydry-Nazimek z bloga Gabinet od zaplecza oraz Ilony Przetacznik, która jest radcą prawnym i ekspertką w temacie umów oraz innych dokumentów niezbędnych w funkcjonowaniu firmy.
W 2018 roku stworzyłyśmy wspólnie PAKIET RODO DLA BRANŻY BEAUTY, który spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem z Waszej strony. Poniżej kilka opinii z mediów społecznościowych:
ODPOWIEDZI NA POPULARNE PYTANIA
Masz pytania? Zerknij na poniższą listę najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi. Kliknij na strzałeczkę przy pytaniu, żeby rozwinąć odpowiedź. Jeśli chcesz zapytać o inną sprawę, napisz na ania@gabinetodzaplecza.pl
Czy moi pracownicy nie przestraszą się tych wszystkich dokumentów?
Umowy, regulaminy – to standard we wszystkich dużych firmach. Wiele problemów właścicieli salonów wynika z faktu, że układając swoje relacje z pracownikami, opierają się wyłącznie na wzajemnym zaufaniu, sympatii itd. Czy kupując mieszkanie, postępujesz podobnie? Nawet biorąc abonament na telefon za kilka groszy, podpisujesz stos dokumentów…
Jasne określenie zasad współpracy minimalizuje ryzyko konfliktów. Sprawia, że sytuacja od początku jest jasna. Nikt nie jest niczym zaskakiwany, zasady nie są zmieniane „w trakcie gry”, zależnie od humoru właściciela i bieżących problemów. Znajomość zasad współpracy jest komfortowa również dla pracownika i pozytywnie wpływa na podniesienie jakości wykonywanych usług.
Oczywiście, jeśli trafimy na nieuczciwą osobę, to taka osoba z pewnością nie ucieszy się z konieczności podpisania odpowiednich dokumentów. Pytanie jednak, czy z taką osobą warto nawiązać współpracę? Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że te najbardziej kontrowersyjne zasady, jak np. zakaz konkurencji wynikają wprost z kodeksu pracy.
Teoretycznie nie musisz podpisywać osobnej umowy, żeby wymagać od pracownika lojalności. Warto jednak to zrobić właśnie po to, aby zbudować świadomość pracowników oraz dokładnie określić, czego konkretnie robić nie wolno, w kontekście pracy w salonie i co dokładnie grozi za złamanie takiego zakazu. Takich dokładnych wytycznych już oczywiście nie znajdziemy w kodeksie pracy.
Jasna deklaracja pracownika, pod rygorem konieczności zapłaty kary umownej, uświadamia konsekwencje nieuczciwych działań i stanowi niepodważalny dowód na to, że pracownik złamał zasady z pełną świadomością.
Nie musisz się zastanawiać, co zrobić, jak się ratować w kryzysowej sytuacji... Masz prawo zażądać odszkodowania właśnie na podstawie podpisanej umowy. To znacznie podnosi Twoje poczucie bezpieczeństwa i zabezpiecza salon przed dotkliwymi stratami finansowymi.
Podobnie jest oczywiście w przypadku innych tematów i nawiązujących do nich dokumentów – zakaz konkurencji to tylko jeden z wielu przykładów.
Czy te dokumenty mogę dać do podpisania już zatrudnionym wcześniej pracownikom?
Oczywiście. Dokumenty możesz podpisać z pracownikami w dowolnej chwili. Im szybciej to zrobisz, tym szybciej wzmocnisz bezpieczeństwo Twojego salonu.
Jedyny wyjątek stanowi umowa o pracę. Gdybyś chciała wykorzystać zapisy z naszego wzoru dla już zatrudnionych pracowników, będzie trzeba podpisać aneks do starej umowy. W aneksie możesz umieścić zapisy, których wcześniej nie uwzględniłaś, a które znalazłaś w naszym wzorze.
Czy dokumenty są od siebie niezależne, czy muszę mieć je wszystkie?
Wzory dokumentów są od siebie niezależnie. Oczywiście, mając je wszystkie, zapewniasz swojemu salonowi maksymalne zabezpieczenie – warto więc rozważyć zakup pakietu. Niemniej jednak, jeśli w tej chwili nie dysponujesz odpowiednim budżetem lub już coś masz u siebie w salonie, bez problemu możesz skorzystać z pojedynczych produktów.
Jedyny wyjątek od tej zasady to Regulamin bonów upominkowych. W regulaminie bonów znajdziesz zapisy odwołujące się do regulaminu dla klientów, np. dotyczące tego, w jaki sposób w salonie można złożyć reklamację. Chodzi o to, żeby w regulaminie bonów nie powielać zapisów, które powinny znaleźć się w regulaminie salonu. Zamiast w wielu miejscach pisać dwa razy to samo, w regulaminie bonów piszemy po prostu, że dane kwestie są uregulowane w regulaminie salonu. Klient ma dostęp do obydwu dokumentów, może więc zajrzeć i sprawdzić szczegóły.
Jeśli masz regulamin salonu/wizyt/dla klientów (to to samo) – ok. Jeśli nie masz takiego dokumentu, rekomendujemy zakup regulaminu bonów razem z regulaminem dla klientów. Jest nawet dostępny taki pakiet w niższej cenie (patrz niżej).
ILE TO KOSZTUJE?
Indywidualne opracowanie każdego z tych dokumentów u radcy prawnego to koszt od 500 do 1000 zł netto! Gdybyś wybrała się do kancelarii i chciała, żeby stworzono dla Ciebie cały zestaw, zapłaciłabyś za niego 4350 zł netto... Wiemy, że taka kwota jest poza zasięgiem większości salonów beauty, dlatego stworzyłyśmy gotowe wzory, które możesz kupić aż 90% taniej!
Przejdźmy do konkretów! Najpierw pokażę Ci ceny, a później będziesz miała listę wszystkich produktów z przyciskami zakupu. Jak klikniesz w przycisk "KUPUJĘ..." przeniesiesz się do sklepu, a wybrany przez Ciebie produkt będzie już dodany do koszyka.
Jeśli kupisz materiały w okresie obowiązywania premierowej ceny, zapłacisz za nie najmniej!
Możesz wybrać jedną z dwóch opcji:
Wybierz jeden z trzech pakietów:
lub pojedyncze produkty:
Jak widzisz, korzystając z pakietów, możesz zaoszczędzić znacznie więcej, bo od 37 do 145 zł!
Pamiętaj, że te wszystkie, mocno obniżone, premierowe ceny obowiązują tylko do 15.03.2020 do godz. 23:59, czyli jeszcze tylko przez:
JAKĄ DECYZJĘ PODEJMUJESZ?
Wybieram jeden z trzech pakietów:
chcę kupić pojedyncze produkty:
Poniżej lista wszystkich sześciu produktów dostępnych pojedynczo wraz z przyciskami, które dodadzą je do koszyka.
Jeśli nie chcesz skorzystać z gotowych pakietów, ale jednocześnie kupić więcej niż jeden z pojedynczych produktów, możesz przejść do sklepu. W specjalnej kategorii umieściłam wszystko - będziesz mogła swobodniej dodawać do koszyka i wracać do listy wszystkich materiałów.
Jeśli chcesz wrócić wyżej do trzech gotowych pakietów, kliknij w poniższy przycisk.
Pamiętaj, że te wszystkie, mocno obniżone, premierowe ceny obowiązują tylko do 15.03.2020 do godz. 23:59, czyli jeszcze tylko przez:
O autorkach...
Ilona Przetacznik – radca prawny, project manager i lean leader. Uczy jak podpisywać dobre i skuteczne umowy, jak sprawnie wdrożyć RODO w firmie i jak prowadzić legalny biznes w Internecie. Bez zbędnego "ą - ę" szerzy wiedzę o RODO, m.in. poprzez bezpłatne LIVE'y na swoim fanpage #Legalna Kawa. Prowadzi konkretne szkolenia i warsztaty. Zarządza blogiem legalnybiznesonline.pl i grupą #Legalny Biznes Online. Działa pro bono w Fundacji Prawo dla Mam.
Anna Wydra-Nazimek - mgr kosmetolog, specjalistka ds. marketingu i zarządzania w branży beauty. Autorka bloga Gabinet od zaplecza, licznych publikacji w mediach branżowych i kilkudziesięciu e-booków, w których dzieli się wiedzą na temat prowadzenia zyskownego gabinetu beauty.
INFORMACJE TECHNICZNE
Po kliknięciu przycisku „KUP...” zostaniesz przeniesiona do sklepu internetowego na blogu Gabinet od zaplecza. Link działa tak, że MATERIAŁY od razu zostaną dodane do koszyka. Wystarczy tylko wypełnić formularz i opłacić zamówienie. Zamówienie możesz opłacić przez szybkie płatności internetowe Tpay (w tym: przelewy online, PayPal i karty kredytowe) lub tradycyjnym przelewem, np. jeśli chcesz dokonać płatności z zagranicy. W tym drugim przypadku konieczny będzie kontakt ze mną lub lektura zakładki "Kontakt" na stronie sklepu - tam znajdziesz dane do przelewu.
FORMAT MATERIAŁÓW
MATERIAŁY otrzymasz w formie plików PDF – możesz je bez problemu otworzyć na komputerze czy telefonie. Jeśli do tej pory nie korzystałaś z takich plików (choć to mało prawdopodobne) to wystarczy, że ściągniesz darmowy program lub aplikację Adobe Reader.
DODATKOWE MATERIAŁY
Zwróć uwagę, że w sklepie internetowym Gabinet od zaplecza znajdziesz RÓWNIEŻ INNE PRZYDATNE MATERIAŁY. Jeśli będziesz chciała dodatkowo kupić któryś z nich, po prostu dodaj go do koszyka - dopiero wtedy wypełnij formularz i opłać zamówienie.
FAKTURA NA GABINET
1. MATERIAŁY otrzymasz mailowo na adres podany w formularzu. W kolejnej wiadomości otrzymasz fakturę, która jest wystawiana automatycznie.
2. Jeśli chcesz fakturę na gabinet (faktura może być kosztem) zwróć uwagę, żeby zaznaczyć odpowiednią opcję w formularzu i wypełnić wszystkie dane niezbędne do wystawienia faktury.
3. Jeśli nie zaznaczysz odpowiedniej opcji w formularzu (zakup na firmę), jako potwierdzenie transakcji otrzymasz po prostu fakturę wystawioną na osobę prywatną – nie musisz nic z nią robić.
TERMIN WYSYŁKI MATERIAŁÓW
MATERIAŁY zostaną do Ciebie wysłane natychmiast po dokonaniu płatności i zaksięgowaniu jej na naszym koncie.
© 2020 Gabinet od zaplecza